niedziela, 5 lutego 2012

ciasto z herbatników z czekoladowym musem czyli bomba energetyczna na zimę


Ciasto "wymyślone" przeze mnie, bo nigdzie nie znalazłam dokładnie takiego przepisu. Znalazłam kilka fajnych przepisów na deser, z każdego z nich wzięłam to, co potrzebowałam i tak powstała ta bomba energetyczna i kaloryczna. Deser przygotowany na gościnne występy, zdjęcia również robione podczas spotkania, więc przyznaję się do prowizorki. Starałam się, żeby jak najbardziej były zbliżone do stylu moich pozostały zdjęć. Ciasto bez pieczenia, szybko się robi, a daje energii na cały tydzień.







Składniki:
ciasto
  • 300 g herbatników (ja użyłam herbatników w czekoladzie "Maltanki")
  • 100 g masła
Herbatniki pokruszyć lub tak jak ja zmiksować blenderem. Masło roztopić, a następnie wymieszać z pokruszonymi herbatnikami na masę. 
Dno tortownicy wyłożyć folią aluminiową, a boki posmarować masłem. Dno i boki do połowy tortownicy wylepić dokładnie ciastem i schłodzić w lodówce na czas przygotowywania musu.

mus czekoladowy
  • 6 jajek (osobno żółtka i białka)
  • 100 g masła
  • 300 g czekolady (ja użyłam gorzkiej, ale może być również biała)
  • 200 ml śmietanki 30 lub 36 %
  • 4 łyżki cukru pudru
Metalową miskę umieścić na garnku z gotującą się wodą. W misce umieścić żółtka, 2 łyżki cukru pudru i śmietankę. Mieszać, aż masa stanie się gorąca i gęsta. Gdy masa będzie gorąca, miskę zdjąć z garnka i dodać pokrojone masło i połamaną czekoladę. Całość mieszać, aż wszystkie składniki się roztopią i połączą ze sobą. Białka ubić na pianę najpierw na małych obrotach, potem na większych, a pod koniec ubijania dodać 2 łyżki cukru pudru. Pianę dodawać do masy czekoladowej, najlepiej w kilku partiach i delikatnie mieszać. Mus czekoladowy wylać na spód i schłodzić w lodówce kilka godzin (najlepiej całą noc).

smacznego




2 komentarze: