niedziela, 2 marca 2014

szybkie pachnące ciasto cytrynowe czyli po prostu mam smak na coś dobrego już teraz natychmiast


Dokładnie jak w tytule. Miałam smak na już na teraz natychmiast na coś dobrego. Miałam dużo cytryn i z okazji tego, że słońce wiosennie nam przygrzewa, cytryny skojarzyły mi się z czymś bardzo dobrym. Wszak też mają słoneczny kolor ;) Znalazłam jeden fajny przepis na ciasto cytrynowe w "Smaki życia" z Biedronki, ale i tak w nim namieszałam, pozmieniałam, dodałam cudo, które kiedyś znalazłam w czeluściach internetu czyli kandyzowaną cytrynę. I tak powstało to cudo:)



Składniki:

ciasto

  • 1 szkl mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 180 g masła
  • 150 g cukru (ok. 3/4 szklanki)
  • skórka starta z 1 cytryny
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 3 duże jajka
  • 100ml soku wyciśniętego z cytryny

lukier cytrynowy

  • 1 szklanka cukru pudru
  • 3 łyżki syropu, który powstanie przy kandyzowaniu cytryny

kandyzowana cytryna

  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/4 szklanki wody
  • 1 cytryna pokrojona w plasterki

Mąkę przesiać, dodać proszek do pieczenia, cynamon i wymieszać. Masło utrzeć z cukrem na jasną masę. Następnie dodawać kolejno jajka, ciągle miksując. Na koniec dodać startą skórkę z cytryny, mąkę z proszkiem i cynamonem i sok cytrynowy, zmiksować.
Przełożyć do formy wysmarowanej masłem i oprószonej mąką. Ja użyłam mojej ulubionej formy do tarty.
Piec w 170 stopniach, ok. 40-45 minut lub do suchego patyczka. 


Odstawić do ostygnięcia. 

Teraz czas na kandyzowanie cytryny. Wlewamy wodę do małego rondelka i dodajemy cukier. Podgrzewamy na małym ogniu, aż cukier się rozpuści. Wkładamy plasterki cytryny i dusimy przez ok. 10 minut do momentu, aż cytryna się zeszkli. Studzimy na papierze do pieczenia.

I na koniec lukier. Do szklanki wsypać cukier puder, dodać syrop z kandyzowania i wymieszać.
Udekorować wystudzone ciasto lukrem i kandyzowanymi plastrami cytryny.



Smacznego

1 komentarz: