środa, 10 października 2012

szybka szarlotka czyli "kochanie upiecz coś z jabłkiem"


Tak, tak, takiego własnie dostałam smsa wczoraj rano. Ale tym razem uratował mnie, bo potrzebowałam czegoś, co mnie zrelaksuje, więc szarlotka była idealnym wyzwaniem. Jeszcze lepszym tym bardziej, że podstawowych składników, z których wcześniej korzystałam, brakowało. Natchnienie kulinarne znalazłam na smacznym forum i powstała szarlotka na smalcu, niesamowicie krucha i pyszna.





Składniki:
ciasto

  • 3 szklanki mąki
  • 3 łyżki smalcu
  • 1 łyżka masła
  • 3 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
nadzienie
  • 3-4 duże jabłka
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka cynamonu
  • 2 łyżki cukru
Mąkę rozetrzeć palcami ze smalcem i masłem, a następnie dodać resztę składników i szybko zagnieść ciasto. Schłodzić w lodówce ok 15-30 minut.

Jabłka obrać ze skórki, wyciąć gniazda, pokroić w kostkę. Na patelni rozgrzać masło, dodać cukier, a następnie jabłka i chwilę podsmażyć. Dodać cynamon i ostudzić.
Możemy też dać surowe jabłka starte na tarce.

Ciasto podzielić na dwie części. Pierwszą rozwałkować i wylepić nim prostokątną formę, wyłożoną papierem do pieczenia. Na ciasto wyłożyć jabłka. Resztę ciasta rozwałkować, pokroić w paseczki i ułożyć na jabłkach kratkę.

Piec w 180 stopniach, 45-50 minut.



smacznego

1 komentarz: