sobota, 18 sierpnia 2012

chocolate chip shortbread czyli kruche czekoladowe jak pieguski


Przepis znaleziony w moim kajeciku na jego pierwszych stronach, więc zapisałam go tam dawno temu i nawet nie wiem, jak na niego wpadłam. Czy znalazłam go w jakimś czasopiśmie czy też w internecie. Teraz to już chyba nieważne. Ciasto szybkie, proste i smakuje jak pieguski, tylko że nie trzeba się bawić w robienie ciasteczek. Piecze się jedno ciasto, a potem tylko kroi wg uznania na mniejsze lub większe kawałki. Polecam gorąco, bo dziś to było ciasto na szybko, bo wszyscy mają smak na coś słodkiego, a ja nie mam zbyt wielu składników, żeby kombinować. I powstało to.




Składniki:
  • 160 g mąki pszennej
  • 40 g mąki ziemniaczanej
  • 150 g masła
  • 40 g cukru
  • 100 g mlecznej czekolady
  • szczypta cynamonu i cukru do posypania
Mąki połączyć ze sobą, dodać masło (ja roztopiłam masło w rondelku, ostudziłam i połączyłam z mąką - ciasto nie straciło na kruchości. Jednak w oryginalnym przepisie jest, żeby masło było w całości i ciasto wyrabia się jak kruszonkę. Ja miałam masło z zamrażalnika, a zależało mi na czasie, więc sobie ułatwiłam, eksperymentując)
Wyrobić rękami, dodać cukier, posiekaną czekoladę i wyrobić. 
Keksówkę (ale można użyć każdej inne formy, należy tylko pamiętać, ze do większej formy warto podwoić składniki) wyłożyć papierem do pieczenia i wcisnąć w nią ciasto. Nakłuć widelcem, posypać cukrem i odrobiną cynamonu.



smacznego

3 komentarze:

  1. Podoba mi się idea upieczenia dużego ciastka, i pokrojenia go na kawałki. W ciasteczkach najbardziej zawsze denerwuje mnie wykrawanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. odpowiedni deser, gdy ma się niewiele składników i nie wiadomo, co z tego stworzyć ;) zapisuję na kryzysowe chwile :D

    OdpowiedzUsuń