czwartek, 26 lipca 2012

racuszki z jabłkami na maślance czyli babciny pomysł na kolację


Dostaliśmy siatkę papierówek i pojawiło się pytanie, co robimy z nimi? Jasne było, że coś zrobię, tylko co. Przypomniał mi się babciny przepis na racuszki z jabłkami na maślance, a maślanka była z wczorajszego ciasta jeszcze. No to się cudownie złożyło prawda? Ale ale... w szafce zalegały mi tez otręby pszenne i postanowiłam połowę mąki zastąpić właśnie otrębami. Ryzyk fizyk i się opłaciło, racuszki pyszne, a do tego zdrowe i pożywne. 




Składniki:

  • 1 szklanka mąki (ja użyłam 1/2 szklanki mąki i 1/2 szklanki otrębów pszennych)
  • 1 szklanka maślanki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1,5 łyżki cukru
  • 2 małe jajka (lub 1 duże)
  • 4 jabłka (ja użyłam papierówek)
  • 1 łyżka oleju
  • olej do smażenia
Jabłka obrać, pokroić w plasterki.
Mąkę, otręby, cukier i proszek wymieszać, następnie dodać maślankę, jajka i łyżkę oleju. Wszystko wymieszać łyżką lub trzepaczką, aż ciasto się ładnie połączy. Do ciasta wrzucić kawałki jabłek i wymieszać łyżką. Łyżką kłaść racuszki na rozgrzany olej na patelni i smażyć na złoty kolor.

smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz