poniedziałek, 13 lutego 2012

pierożki francuskie z mięsem mielonym i oliwkami czyli gotowanie na wyjeździe


Wycieczka do Warszawy z okazji warsztatów kulinarnych makro w Centrum HoReCa połączyłam z odwiedzinami u mojej Gośki i Kaśki. One przenocowały mnie przez weekend, mąż Gośki cierpliwie mnie woził, gdzie trzeba, nadrabiając drogi, żeby pokazać mi mój ukochany Pałac Kultury. Tym razem to ja grałam pierwsze skrzypce w kuchni pod ich czujnym okiem i postanowiłam na wieczór przygotować nam pierożki francuskie z mięsem mielonym i oliwkami wg przepisu z Rogalika. Dobre na ciepło i na zimno. Idealna przekąska i naprawdę polecam.




Składniki:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 250 g mięsa mielonego
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 10-15 czarnych oliwek
  • cebula
  • 2 łyżki majeranek
  • pieprz
  • sól
  • 1 łyżka oliwy/oleju
  • 1 żółtko
Na patelni rozgrzać oliwę. Cebulę drobno posiekać i wymieszać z mięsem i majerankiem. Mięso wrzucić na rozgrzany tłuszcz i podsmażyć, mieszając. Dodać koncentrat pomidorowy i dokładnie wymieszać, ciągle smażąc. Oliwki pokroić w plasterki i dodać do mięsa. Farsz doprawić solą i pieprzem. Ciasto francuskie rozwinąć i szklanką wycinać kółka. Brzegi smarować żółtkiem, na środek nakładać farsz i zlepić jak pierogi. Wierzch pierożków posmarować resztą żółtka. Pierożki układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. 
Piec w 200 stopniach, ok. 15-20 minut (aż się zrumienią).



Smacznego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz