środa, 22 lutego 2012

cynamonowe ciasto z rodzynkami bo cynamon to jest to


Moim ostatnim sernikiem na cynamonowym spodzie podzieliłam się z koleżanką. I właśnie ona przypomniała mi, że cynamon to jest to. I nie musi być tylko w cieście z jabłkami czy też we wspomnianym serniku. Cynamon może grać pierwsze skrzypce i właśnie w tym cynamonowym cieście z rodzynkami to on jest najważniejszy. Ciasto idealnie pasuje na deser, ale w porze śniadania do ciepłego kakao też spisze się idealnie. Przepis znalazłam w małej cukierence. Proste i przepyszne i tyle.











Składniki:
  • 520 g mąki
  • 170 g cukru
  • 2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 1 szklanka śmietany gęstej 12% lub 18%
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • 120 ml oleju
  • 100 g rodzynek (ja pokroiłam, ponieważ mój mąż nie lubi rodzynek, a tak ich nie wyczuje;) )
  • 1 opakowanie cynamonu + 80 g cukru
W jednej, większej misce połączyć mąkę, cukier, sól i sodę. W drugiej misce zmiksować śmietanę, jogurt, jajka i olej. Ja rodzynki pokroiłam, ale nie trzeba. Można dodać je w całości. Do miski z suchymi składnikami dodać rodzynki i składniki mokre i wszystko szybko wymieszać łyżką. Ciasto jest gęste i kleiste. 
Cukier (80g) wymieszać z cynamonem.
Keksówkę wysmarować masłem i posypać mąką. Przełożyć 1/3 ciasta i posypać to 1/3 cynamonu z cukrem, na to znów 1/3 ciasta i znów cynamon, reszta ciasta i zakończyć warstwą cynamonu z cukrem. 
Możemy włożyć w ciasto nóż i przeciąć ciasto wzdłuż keksówki, choć zauważyłam, ze nie jest to konieczne.
W przepisie była podana temperatura pieczenia z termoobiegiem, ja niestety nie posiadam takiego wynalazku w piekarniku, więc kontrolowałam ciasto podczas pieczenia.
Piec w 150 stopniach, 65 minut.

* przekładając ciasto do formy, możemy je wyrównywać palcami nasmarowanymi olejem lub naoliwiona łyżką, wtedy ciasto nie będzie się kleiło to palców bądź łyżki i będziemy mogli je ładnie wyrównać.



smacznego


1 komentarz: