sobota, 28 stycznia 2012

Tarta na cieście francuskim z pieczarkami, cebulą i serem


No to jak już przy tartach jesteśmy, zapraszam na ciąg dalszy. Ale i mnie zdarzają się wpadki - tym razem w moim domu zabrakło mąki. Ot znikła... albo ja za dużo tworzę;) Na szczęście zawsze jest ciasto francuskie na czarną godzinę, więc postanowiłam tym razem je wykorzystać na tartę. Oczywiście wrzucamy na nią to, co chcemy, "czyścimy lodówkę". Ja wykorzystałam pieczarki, ser i cebulę. Taka pizza w innym wydaniu. Ponieważ ciasta było więcej niż formy, to udało mi się nawet zrobić dwie tartaletki dla dzieciaków:)







Składniki:

  • 1 opakowanie ciasta francuskiego (kupuję zawsze w biedronce)
  • 250 g pieczarek
  • 1 kubek śmietany 18%
  • 200 g startego żółtego sera
  • 3 średnie cebule
  • 2 łyżki masła
  • 1 jajko
  • kilka pokrojonych w kostkę plasterków szynki
Formę do tarty wysmarować masłem i przełożyć do niej ciasto francuskie, nadmiar odciąć nożem. Nakłuć widelcem. Przykryć folią aluminiową i obciążyć grochem/fasolą. Podpiec w 200 stopniach ok. 15-20 minut.
Teraz możemy zabrać się za przygotowywanie farszu. Masło rozgrzać na patelni. Cebulę posiekać drobno, zeszklić na maśle. Dodać pieczarki i podusić, aż zmiękną. Dorzucić szynkę i chwilę podusić. Zestawić z ognia do wystudzenia. Śmietanę wymieszać z jajkiem i dodać 1/2 startego sera. Przelać do pieczarek i dobrze wymieszać. Farszy wyłożyć na ciasto, posypać resztą tartego sera i zapiec w piekarniku w 200 stopniach, ok 15-20 minut. Aż farsz się zetnie, a ser zarumieni.

Smacznego



1 komentarz:

  1. Bardzo sympatycznie wygląda, a do tego bardzo lubię ciasto francuskie. Pychota :)

    OdpowiedzUsuń