sobota, 3 grudnia 2011

Placuszki drożdżowe z warzywami czyli wariacje sezonowe

W tym roku pierwszy raz kupiłam dynię, żeby chłopakom radość sprawić i gębę straszną wyciąć:) No ale jak już wycięłam, to się okazało, że dyni mam tyle, że wojsko by sobie pojadło u mnie.


I znalazłam fajny przepis na placuszki drożdżowe z dynią na Kwestii Smaku. Placuszki są świetną przystawką do piwa na przykład.



Składniki:

  • 200 ml ciepłego mleka
  • 7 gr suchych drożdży (instant)
  • 2 łyżki cukru
  • 450 g mąki
  • 200 g masła
  • 1 łyżeczka soli
nadzienie
  • dynia (cukinia itp)
  • cebula
  • przyprawy  (pieprz)

Drożdże wymieszać z letnim mlekiem i cukrem i odstawić do wyrośnięcia. Do przesianej mąki dodać pokrojone w kostkę masło i sól i ręką tak rozcierać masło z mąką, aby powstała kruszonka. Do tego wlać drożdże z mlekiem i zagnieść ciasto. Następnie uformować kulę i wstawić do lodówki na pół godziny. 
W między czasie posiekać drobno cebulkę, dynię zetrzeć na tarce i wymieszać z cebulką. Dodać pieprz, ale uwaga ostrożnie z solą, ponieważ warzywa mogą puścić sok.
Ciasto rozwałkować. Szklanką wycinać krążki. Na jeden krążek nałożyć nadzienie, przykryć drugim i zlepić brzegi. Placuszki układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Piec w 200 stopniach, około 25 minut.

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz