czwartek, 7 czerwca 2012

Fale Dunaju lub Schneewittchen jak mawia ciocia


Przepis znalazłam w mojej ulubionej książce "Elementarz gotowania". To był dodatek do tortów na urodziny młodszego. W przepisie z wiśniami, ja zrobiłam z truskawkami, ponieważ był to dzień pod wielką truskawką:D Fale Dunaju należą do najpopularniejszych wypieków. Ciasto to jest smaczne i efektowne. 







Składniki:
ciasto

  • 350 g mąki
  • 250 g margaryny
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 6 jajek
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki mleka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
do wyłożenia na cieście
  • ok. 350 g wiśni/truskawek/brzoskwiń
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Żółtka oddzielić od białek. Żółtka utrzeć z cukrem pudrem i miękkim masłem i nadal ucierając dodawać stopniowo mąkę. Ucierać, aż powstanie jednolite ciasto. Z białek ubić pianę, pod koniec ubijania dodać cukier waniliowy. Następnie pianę dodać do ciasta i delikatnie wmieszać. Kakao rozetrzeć z 2 łyżkami mleka w kubeczku. Połowę ciasta wyłożyć do tortownicy wysmarowanej masłem i obsypanej mąką. Drugą połowę wymieszać z kakao. Ciemne ciasto wyłożyć do formy na jasne ciasto. 
Owoce umyj i osusz. Na wierzch ciasta wyłożyć owoce.
Piec w 180-190 stopniach, 35-45 minut. (do suchego patyczka)
Ostudzić.

krem
  • 200 g masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 i 1/2 szklanki mleka
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego
  • sok i skórka starta z 1 cytryny
Budyń przygotować wg instrukcji na opakowaniu (część proszku rozprowadzić w niewielkiej ilości zimnego mleka; resztę mleka zagotować z połową cukru. Do wrzącego mleka wlać rozpuszczony proszek budyniowy i mieszać, aż się zagotuje i zgęstnieje. Ostudzić, co jakiś czas mieszając, żeby nie powstał kożuch). Miękkie masło utrzeć z resztą cukru na puch i nadal ucierając, dodawać po łyżce zimny budyń oraz sok i skórkę z cytryny. Powstały gładki krem rozsmarować na zimnym cieście i wstawić na 2-3 godziny do lodówki.

polewa
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 100 g masła

Gdy ciasto się schłodzi, przygotować polewę. W kąpieli wodnej rozpuścić czekolady z masłem i dokładnie wymieszać. Lekko ostudzoną polewę wylać na ciasto, wyrównać i schłodzić w lodówce.


smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz