poniedziałek, 7 maja 2012

Kaiserschmarrn czyli miało być śniadanie, wyszła kolacja


Kaiserschmarrn to austriacki omlet cesarski, opcjonalnie z rodzynkami. Jego przyrządzenie zajmuje dosłownie chwilę, a omlet cesarski jest sytym i pysznym daniem. Kaiserschmarrn to danie austriackie, które można spróbować na stokach. Ja znalazłam go na tym blogu. Przepis trochę zmodyfikowałam, po przeczytaniun kilku innych przepisów. Pomieszałam i wyszło to. Dzieciaki i mąż najeść się nie mogli i coś mi się zdaje, że jednak będzie to też jutrzejsze śniadanie.





Składniki:

  • 2 jajka (osobno żółtka i osobno białka)
  • 2 łyżki mąki
  • 1/4 szklanki mleka
  • 2 średnie jabłka
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • cukier puder (opcjonalnie do posypania)
  • garść rodzynek (opcjonalnie, jeżeli ktoś chce)
  • olej do smażenia
Żółtka łączymy z mąką i mlekiem i miksujemy na gładką masę. Jabłka obieramy, kroimy w kostkę. Białka ubijamy na sztywną pianę. Do masy z żółtek i mąki dodajemy jabłka, następnie pianę i wszystko mieszamy łyżką. Cukier i cynamon mieszamy, tworząc tzw. cukier cynamonowy.
Na rozgrzanym tłuszczy smażymy racuszki, nakładając łyżką. Gdy zarumienią się z jednej strony, posypujemy wierzch cukrem z cynamonem i przewracamy na drugą stronę. 
Podajemy posypane cukrem pudrem.
Jeżeli używamy rodzynek, należy je wmieszać w ciasto razem z jabłkami.




smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz