środa, 11 kwietnia 2012

maślane ciasteczka z makiem i z kremem czekoladowym czyli coś na raz


Ciasteczka do kawy, idealne na raz do buzi. Fajne połączenie kruchego ciasteczka z kremem. U mnie zrobiły furorę. Już nie pamiętam, gdzie znalazłam przepis, ale pamiętam, że krem był tam inny, jasny. Ja sobie wymyśliłam, że będzie dwukolorowo i skoro ciasteczka jasne, to krem musi być ciemny. 
Ciasteczka układajcie na blaszce, zachowując odstępy. Ja zrobiłam za małe i w efekcie wyszła mi pierwsza partia krajanek ;) 




Składniki:
ciastka (ok. 60 sztuk)
  • 250g masła
  • 40 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 250 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 5 łyżek suchego maku
Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem na białą i puszysta masę. Dodać aromat waniliowy, mąkę, proszek do pieczenie i dokładnie utrzeć na jednolitą masę. Następnie wsypać mak i wymieszać. Uformować kuleczki, wielkości orzecha włoskiego i układać na blaszce w odstępach, wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej masłem. Lekko spłaszczyć i trzonkiem noża zrobić dziurki. 
Piec w 180 stopniach, 20 minut.

krem
  • 200g czekolady gorzkiej
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki miodu
Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej. Dodać masło i miód i mieszać, aż się wszystkie składniki połączą. 
Zimne ciasteczka dekorować kremem za pomocą szprycy i odstawić do zastygnięcia.


smacznego

2 komentarze: