piątek, 16 grudnia 2011

Rogaliki drożdżowo-twarogowe czyli kolejna odsłona księżyca

Kupiłam twaróg, ale nie zapowiadało się, żeby się komuś zachciało makaronu z serem czy czegoś podobnego. No to trzeba zacząć działać, żeby się nie przeterminował. Pogrzebałam w internecie i na jednej ze stron w internecie znalazłam przepis na rogaliki drożdżowo-twarogowe. W przepisie jako nadzienie była nutella, ja wykorzystałam konfiturę malinową. Rogaliki wyszły pyszne.




Składniki:

  • 2 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 200 g twarogu (ja użyłam półtłustego)
  • 7 łyżek mleka
  • 6 łyżek oleju
  • 4 łyżki cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 jajko
  • 1/2 drożdży instant (całe opakowanie ma 7g)
  • szczypta soli
  • cukier puder do dekoracji
  • nutella/konfitura/marmolada jako nadzienie
Twaróg zmiksować z mlekiem i olejem na jednolitą masę. Dodać cukier, cukier waniliowy, sól i jajko i dalej miksować. Do masy wsypać drożdże i mąkę i rękami wyrobić ciasto.  Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na ok. 1 godz. do wyrośnięcia. Wyrośnięte ciasto zagnieść jeszcze raz i rozwałkować na placek. pociąć na trójkąty. (jeżeli wolisz mniejsze rogaliki wycinasz mniejsze trójkąty, jeżeli większe - większe. Trójkąty wycinasz na okręgu, jakbyś kroił pizzę:) )
Na środek każdego trójkąta nakładać nadzienie i zwijać od najszerszej części do najwęższej, formując rogaliki.
Piec w 190 stopniach, 20 minut. 

Po ostygnięciu posypać cukrem pudrem.

Smacznego. 

1 komentarz:

  1. Rogaliki są zajebiste. Dwa razy robiłam podobne, z jakiegoś innego przepisu i były takie se, przy tych się nie umywają. Ciasto jest świetne. Ja zrobiłam z marmoladą i nutellą. :)

    OdpowiedzUsuń