sobota, 12 listopada 2011

to co tygryski lubią najbardziej czyli pizza

- co na kolację?
- pizza! - krzyczy junior
- pizza! - jeszcze głośniej senior
No to pizza. Przepisów na ciasto jest tyle, ile ludzi na świecie. Ja spróbowałam ten. Jak dla mnie super, ale to nie znaczy, że zamykam się na resztę. O nie. Resztę tez wypróbuję i wy się o tym dowiecie.




Składniki:


ciasto

  • 350 g mąki pszennej
  • 1 opakowanie (7g) drożdży instant lub 20 g drożdży normalnych
  • 200 ml mleka
  • 8 łyżek oliwy lub oleju
  • szczypta soli

Drożdże rozpuścić w 1/4 szklanki letniego mleka. Dodać do mąki i wymieszać. Następnie dodać pozostałe mleko, oliwę i sól. Zagnieść ciasto, uformować kulę i odstawić w misce w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok. 1-2 godziny. Ciasto przykryć ściereczką. Po wyrośnięciu ciasto rozwałkować, uformować płaskie placki i ułożyć na natłuszczonej blaszce. Posmarować ciasto sosem, nałożyć składniki.
Piec 20 minut w temperaturze 230 stopni, a następnie 10 minut w 200 stopniach. (ja piekłam krócej, dlatego należy zaglądać do pizzy).


sos do pizzy

  • 2 łyżki przecieru pomidorowego
  • 1 łyżka wody
  • 1 łyżka oliwy
  • przyprawy: sól, pieprz, cukier, czosnek, zioła

Wymieszać.


składniki na pizzę

  • cebula, pieczarki, salami, szynka, starty żółty ser. Czyli sprzątamy lodówkę:)

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz