czwartek, 24 października 2013

wariacje z sernikiem chałwowym


No dobra trochę się zapuściłam...tzn na słodko się zapuściłam i nie tworzę i nie wstawiam. Ale jest jeden przystojniaczek, który czekał na swoją kolej. Sernik chałwowy, który już tu był, ale teraz wkroczył na salony w nowej odsłonie, w nowych butach czyli na innym spodzie.



Składniki:
spód
  • 200 g herbatników
  • 80 g masła
  • 3 łyżki kakao

Herbatniki pokruszyć albo zmiksować w blenderze. Masło roztopić, dodać do herbatników, dodać kakao i wymieszać. Masę wyłożyć do prostokątnej formy, ugnieść łyżką i schłodzić w lodówce.


masa serowa
  • 1 kg sera na sernik
  • 1/2 - 3/4 szklanki cukru
  • 4 jajka
  • 1/2 szklanki (125 ml) śmietanki 30% 
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego
  • 300 g chałwy o ulubionym smaku
Ser utrzeć mikserem na gładką masę, dodawać po jednym jajku, ciągle miksując. Następnie dodać pozostałe składniki i zmiksować. Chałwę pokruszyć rękami na drobne kawałki, dodać do masy serowej i wymieszać łyżką. 
Masę wylać na spód.
Na dno piekarnika ustawić naczynie z gorącą wodą.
Piec w 170 stopniach, 1 godzinę.

polewa chałwowa
  • 200 g chałwy
  • 1/2 szklanki (125 ml) śmietanki 30% 
Chałwę pokruszyć do garnuszka, zalać śmietanką i wymieszać. Podgrzewać na małym ogniu, aż masa zgęstnieje. Ostudzoną polewą polać ostudzony sernik i schłodzić w lodówce.


smacznego

5 komentarzy:

  1. jako serniko i chałwomaniaczka muszę przyznać, ze to połączenie idealne:) lepiej trafić nie mogłaś:) oczy mi błyszczą na sam widok:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli smakuje to tak samo jak wygląda - to musi to smakować rewelacyjnie. Jest późno a ja zgłodniałam :(

    OdpowiedzUsuń
  3. super przepis! sernik wygląda przepysznie i na pewno tak też smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepięknie to wygląda :D palce lizać, robiłam podobny, ale kawowy, zamiast hałwy się dodaje

    OdpowiedzUsuń